پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 361
نویسنده : محمدرضا آذری
امروزه آزمون ورود به مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان پنجم ابتدائی رواج یافته است.رقابت و چشم و هم چشمی بین خانواده ها برای اینکه نشان دهند فرزندآنها تیز هوش است درحال افزایش است.
هرروز بچه هارا مجبور به ساعتها مطالعه و نشستن برای آمادگی جهت شرکت درآزمون ورودی مدارس تیزهوشان میکنند.حتی کلاسهای آمادگی کنکور تیزهوشان در سطح شهر تهران مثل قارچ در حال رشد هستند.برخی ازپدرو مادرها پس از اتمام ساعت مدرسه مجدد بچه ها را در ساعات بعدازظهر گاهی حتی تا چند ساعت به این کلاسها میبرند.تا در امتحان ورودی مدارس به اصطلاح تیزهوشان یا استعدادهای درخشان قبول شوند.
این چه استعداد درخشانی است که برای شکوفا شدن آن دانش آموز باید ساعتها روزها و ماهها وقت بگذارد ومثل کنکوردانشگاه ها فعالیت کند؟نشستن طولانی بی تحرکی،استرس شرکت درآزمون ومصرف غذاهای پرکالری که مادران به خیال خود برای تقویت به فرزندان میدهند،منجر بروز و تشدید علائم بلوغ میشود.این مسئله بخصوص در مورد دختربچه ها صادق است.
بروز اکنه بیش از حد انتظار درسن یازده سالگی کاهش اندروژنتیک موها ودیگر نشانه های زودرس بلوغ عارضه شرکت درآزمون تیزهوشان است.آیا برگزاری امتحان در سطح وسیع ومانندکنکور برای بچه های سنین ابتدائی ضرورت دارد؟اگرچه این عوارض برای همه بچه های شرکت کننده درآزمون ایجاد نمیشود،اما بهرحال بهتر است این موضوع درنظرگرفته شود.

توضیحات: طبق تعریف کتب علمی به بروز علائم بلوغ قبل از هشت سالگی بلوغ زودرس گفته میشود.منظور از عبارت بلوغ زودرس در این نوشته ساده کردن و قابل درک کردن بروزعلائم اندروژنی بیش از حد انتظار است.

دکتر: محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

منبع:http://www.pezeshkonline.ir/index.php?ToDo=ShowArticles&AID=4787






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: