عراقچی: دستیابی به توافق جامع دشوار است، اما غیرممکن نیست
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 298
نویسنده : محمدرضا آذری

عراقچی:

دستیابی به توافق جامع دشوار است، اما غیرممکن نیست

خبرگزاری بسیج: معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با پایگاه بلومبرگ، دستیابی به راهکار جامع را دشوار خوانده، اما گفته تحقق این موضوع غیرممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایران و گروه 1+5 امروز در حالی دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در وین آغاز کردند که «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید دستیابی به توافق جامع که هدف این مذاکرات است، هرچند دشوار است، اما غیرممکن نیست.

آقای عراقچی که با پایگاه «بلومبرگ» گفت‌وگو می‌کرد، با «چالش‌برانگیز» خواندن مذاکرات جامع، گفت: «می‌خواهیم به یک برنامه اقدام جامع دست پیدا کنیم. این کار دشواری است، اما غیر ممکن نیست.»

ایران و گروه 1+5 روز سوم آذر امسال در شهر ژنو به توافقی اولیه دست یافتند که به «برنامه اقدام مشترک» موسوم شد. این توافق طرفین با ایجاد تعهداتی برای طرفین، فضای لازم برای مذاکره در مورد راهکاری جامع را ایجاد می‌کند. امروز آغاز اولین دور از مذاکرات برای دستیابی به راهکار جامع بود.

معاون وزیر خارجه ایران که دیروز با بلومبرگ گفت‌وگو کرده، بدون اشاره به سرفصل‌های مذاکرات جامع، گفته است: «ما با نگاه به یک چارچوب کامل مذاکره می‌کنیم، اما در عین حال قصد داریم سرفصل‌های مشخصی را در دستور کار قرار دهیم. به اغلب این موارد در توافقنامه ژنو اشاره شده است.»



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: