گفتگو میان کشورهای اسلامی بهترین راه‌حل برای رسیدن به یکپارچگی است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 226
نویسنده : محمدرضا آذری

النجیفی در نهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس اسلامی:

گفتگو میان کشورهای اسلامی بهترین راه‌حل برای رسیدن به یکپارچگی است

خبرگزاری بسیج: رییس مجلس عراق گفت: گفتگو میان کشورهای اسلامی بهترین راه‌حل برای رسیدن به یکپارچگی بوده و سلاح و خونریزی هرگز ما را به وحدت نمی‌رساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بسیج مستقر در محل کنفرانس، اسامه النجیفی رییس مجلس عراق در نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی با بیان آیه‌ای از قرآن مبنی بر صبر کنید که خداوند با صابران است خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی و روسای کشورهای اسلامی گفت: به خاطر میزبانی و استقبال گرم ایران از طرف نمایندگان عراق تشکر می‌کنم.

وی افزود: امت اسلامی در حال حاضر چالش‌ها و توطئه‌های زیادی از جمله عوامل داخلی و خارجی داشته که از جمله عوامل داخلی می‌توان دودستگی و چنددستگی علیه ملت اسلامی بوده نام برد.

رییس مجلس عراق تصریح کرد: دشمنان خواسته‌اند تا هویت دین واحد ما و پیوندهای تاریخی میان ما را مورد خدشه قرار دهند لذا ملت‌های اسلامی باید سرمایه‌های ملی خود را حفظ کرده و در جهت پیشرفت و شکوفایی گام بردارند و هدف‌هایی مشترکی را دنبال کنند.

وی افزود: همچنین میان آنها باید دوستی و مودت ادامه پیدا کند همانگونه که پیامبر گرامی اسلام توصیه کرده‌اند.

النجیفی با بیان اینکه از سوی دشمنان تلاش‌هایی برای چپاول منابع کشورهای اسلامی صورت گرفته است، اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند تا منابع کشورهای اسلامی را چپاول کنند که نتیجه آن مسلح کردن برخی جریان‌ها از جریان‌های مسلح بوده که در کشورهای اسلامی و در سرزمین امت اسلامی برادر کشی کنند، اینها خطرناک است و همه ما را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: اجلاس ما باید یک ماموریت تاریخی بزرگ خود را ایفا کند، ما در کشورهای اسلامی خودمان باید با مشکلاتی که جوامع اسلامی از آن رنج می‌برند مقابله کنیم.

رییس مجلس عراق گفت: اجلاس ما باید پایه‌گذار گفتگو میان ملت‌ها و دولت‌های همه کشورهای اسلامی باشد، اسلام و اندیشه اسلامی بهترین ابزار برای مشکلات جوامع اسلامی بوده اما ما فقط می‌توانیم با وحدت و یکپارچگی مشکلات را حل کنیم و گفتگو میان ما بهترین راه‌حل برای رسیدن به یکپارچگی است.

وی تاکید کرد: سلاح و خونریزی هرگز ما را به وحدت نمی‌رساند باید به خدا توکل کنیم و از طریق اراده‌های یکپارچه با بحران‌ها مقابله کنیم که در این راه می‌‌توانیم از تجربیان گذشته خود استفاده کنیم.

النجیفی تصریح کرد: عراق با ملت خود و با مجلس قانونگذاریش در مقابل تمامی گفتگوهای صمیمانه آغوش خود را باز می‌کند و ما امیدواریم از طریق گفتگو به وحدت و یکپارچگی دست یابیم.

وی ادامه داد: درا ین جا لازم است که بگویم مسئله فلسطین همچنان در گرو دشمن صهیونیست است و دشمن صهیونیست همچنان به روش‌های استعمارگرانه و شهرک یهودی نشین خود ادامه می‌دهد لذا ما باید مستحکم شده و با اراده خود در درجه اول به دنبال برقراری دولت مستقل با پایتخت قدس شریف بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمین خودشان باشیم.

النجیفی گفت: ما معتقدیم که منطقه خاورمیانه تبدیل به یک آتشفشان سلاح‌های کشتار جمعی شده که فقط در این منطقه نخواهد ماند، ما باید دعوت کنیم از اینکه همه منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی خالی شود و یک فضای همراه با آرامش، پیشرفت و شکوفایی را برقرار کنیم.

رییس مجلس عراق در پایان از رییس مجلس شورای اسلامی و ملت ایران برای برگزاری این اجلاس تشکر کرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: