پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 300
نویسنده : محمدرضا آذری

فتخاری در گفتگو با بسیج:

پیشرفت علمی کشور باعث همه گیر شدن زبان فارسی در سطح جهان خواهد شد

خبرگزاری بسیج: عضو کمیسیون فرهنگی کشور پیشرفت علمی را راه گسترش زبان فارسی در دنیا دانست.

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج، در خصوص مغفول ماندن زبان فارسی و تاکید روی رهبر معظم انقلاب بر ارج نهادن به این زبان اظهار کرد: در مورد زبان فارسی دو دیدگاه از قدیم وجود داشته است ابتدا این که ماباید زبان غربی‌ها را بیاموزیم در غیر اینصورت هیچ جایگاهی نخواهیم داشت.

وی افزود: در این دیدگاه تنها راه حفظ شانیت و موقعیت انسانی یاد گرفتن زبان بیگانه است و غربی‌ها از همین مسئله استفاده کرده‌اند و ما را عقب نگه داشته‌اند و سعی کردند که به وسیله همین دیدگاه سطحی که وجود دارد بر ما تسلط پیدا کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص دیدگاه دوم خاطرنشان کرد: در دیدگاه دوم زبان فارسی به عنوان زبان کشوری به نام ایران که دارای گذشته درخشان علمی بوده است مدنظر است بنابراین جایگاه زبان فارسی بسیار بالا و مورد قبول است.

افتخاری با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در خصوص ترویج زبان فارسی به عنوان یک زبان برتر و تاثیر گزار گفت: مقام معظم رهبری معتقدند که ما باید به گذشته درخشان خودمان که در زمینه علمی سرآمد بودیم و بسیاری از کشورها مفاهیم علمی را ابتدا از کشور ما گرفتند بازگردیم که در آن زمان زبان فارسی بسیار مهم و تاثیرگزار بود.

وی افزود: در حال حاضر روشنفکران ما به این باور نرسیده‌اند شما می بینید که وقتی فرهنگستان زبان فارسی ما کلمه‌ای را به عنوان معادل کلمات بیگانه استفاده می کنند کار درستی انجام نداده و باید از هموان معادل لاتین استفاده کرد بنابراین متاسفانه کلمات بیگانه در سطح جامعه گسترش پیدا می کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خصوص نهادینه شدن لغات بیگانه در فرهنگ محاوره‌ای گفت: برای این که در فرهنگ محاوره‌ای و در میان نسل جوان زبان فارسی نهادینه شود و لغات و اصطلاحات بیگانه از میان برود باید دانشمندان و نخبگان و پس از آن هم صداوسیما و رسانه‌های ما از لغات و اصطلاحاتی استفاده کنند بتوانند فرهنگ اصیل خودمان را جایگزین این گونه لغات و اصطلاحات کنیم



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: